Regulamin zamawiania posiłków na portalu www.hotelambasadaboleslawiec.pl
§1 Definicje
W niniejszym "Regulaminie korzystania z Portalu “hotelambasadaboleslawiec.pl”, pod
poniższymi pojęciami należy rozumieć:
1) "Kodeks cywilny" - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz.
933, z późn. zm.).
2) "Kodeks postępowania cywilnego" - ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania
cywilnego (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 67, z późn. zm.)
3) "Konsument" - Użytkownik będący osobą fizyczną dokonujący z Operatorem czynności
prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
4) "Operator" - właściciel Portalu, tj. firma AMBASADA NOWAK Sp. j. z siedzibą w Bolesławcu
ul. Komuny Paryskiej 34, wpisana do rejestru przedsiębiorców, pod numerem NIP 6121852923,
numer KRS 0000510112.
5) "Posiłki” - posiłki, napoje oraz inne artykuły gastronomiczne znajdujące się w ofercie dostępnej
na portalu “hotelambasadaboleslawiec.pl”.
6) "Regulamin" - niniejszy "Regulamin korzystania z Portalu “hotelambasadaboleslawiec.pl”
oraz składania za ich pośrednictwem zamówień".
7) "Portal" - portal internetowy dostępny pod adresem URL
https://hotelambasadaboleslawiec.pl/restauracja/ za pośrednictwem którego świadczone są
Usługi.
8) "Umowa sprzedaży" - umowa sprzedaży Posiłków, w rozumieniu Kodeksu cywilnego,
zawierana pomiędzy Operatorem a Użytkownikiem z wykorzystaniem Portalu.
9) "Urządzenie końcowe" - przenośne urządzenie typu smartfon, tablet, palmtop działające na
systemie operacyjnym Android lub iOS, za pomocą którego Użytkownik korzysta z Portalu.
10) "Usługa" ("Usługi") - usługa świadczona przez Operatora na zasadach określonych w
Regulaminie oraz za pośrednictwem Portalu, która polega na zapewnieniu możliwości
korzystania z szeregu funkcjonalności w ramach Portalu, w szczególności składania Zamówień.
11) "Ustawa o prawach konsumenta" - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj.
z dnia 9 marca 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 683) z późn. zm.).
12) "Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną" - ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. z dnia 9 czerwca 2017 r. Dz.U. z 2017 r. poz. 1219, z
późn. zm.).
13) "Użytkownik" - osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13 rok życia, przy czym w
przypadku nieukończenia przez tę osobę 18 roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela
ustawowego, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną,
której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje Zamówienia.
14) "Zamówienie" - oświadczenie woli Użytkownika, zmierzające bezpośrednio do zawarcia
Umowy sprzedaży Posiłków, określające w szczególności rodzaj i liczbę Posiłków; Zamówienie
składane jest przez Użytkownika u Operatora za pośrednictwem Portalu.
§2 Postanowienia ogólne
1. Portal działający pod adresem https://hotelambasadaboleslawiec.pl/, prowadzony jest przez
Operatora.
2. Regulamin określa zasady świadczenia przez Operatora na rzecz Użytkowników Usług
polegających w szczególności na umożliwieniu składania Użytkownikom za pośrednictwem
Portalu Zamówień Posiłków znajdujących się w ofercie dostępnej na Portalu i zawierania w tym
przedmiocie Umów sprzedaży z Operatorem.
3. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług
drogą elektroniczną.
4. Regulamin określa w szczególności:
a) warunki i zasady składania przez Użytkowników Zamówień;b) zasady zawierania Umów sprzedaży Posiłków.
5. W ramach Portalu oraz Operator zobowiązuje się do świadczenia Usług w zakresie i na
warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
§3 Obowiązki Użytkownika
1. Użytkownik zobowiązany jest w szczególności do:
a) korzystania z Portalu w sposób niezakłócający ich funkcjonowania, w szczególności poprzez
użycie określonego oprogramowania lub urządzeń oraz podejmowanie jakichkolwiek działań
mających na celu ingerencję w oprogramowanie Portalu;
b) niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w Serwisie niezamówionej
informacji handlowej (spam); dodawanie przez Użytkownika do treści Zamówienia jakichkolwiek
informacji naruszających obowiązujące przepisy prawa, dobre obyczaje lub treści o charakterze
reklamowym, a także podejmowanie czynności informatycznych lub wszelkich innych mających
na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Użytkownika;
c) korzystania z Portalu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym
zakresie zwyczajami;
d) korzystania z Portalu w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Użytkowników oraz dla
Operatora, z poszanowaniem ich dóbr osobistych (w tym prawa do prywatności) i wszelkich
przysługujących im praw;
e) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Portalu jedynie w zakresie własnego
użytku osobistego; wykorzystywanie treści, w tym zdjęć i opisów Posiłków, w innym zakresie jest
dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej pisemnej zgody udzielonej przez Operatora.
f) Użytkownik jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Operatora o każdym przypadku
naruszenia jego praw w ramach korzystania przez niego z Portalu, jak również o jakimkolwiek
przypadku naruszenia zasad określonych w niniejszym Regulaminie.
2. Operator może pozbawić Użytkownika prawa do korzystania z Portalu, jak również może
ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Portalu lub Usług oferowanych w ramach
Portalu, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Użytkownika niniejszego
Regulaminu, a w szczególności, gdy Użytkownik:
a) podał w trakcie składania Zamówienia dane osobowe niezgodne z prawdą, niedokładne lub
nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich;
b) dopuścił się za pośrednictwem Portalu naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w
szczególności dóbr osobistych innych Użytkowników Portalu;
c) dopuścił się innych zachowań, które zostaną uznane przez Operatora za zachowania
naganne, niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa, Regulaminu lub ogólnymi zasadami
korzystania z sieci Internet, za sprzeczne z celami utworzenia Portalu lub godzące w dobre imię
Operatora.
§4 Zasady korzystania z Portalu
1. Do prawidłowego korzystania z wszystkich funkcjonalności Portalu niezbędne jest:
a) posiadanie dostępu do sieci Internet;
b) korzystanie ze standardowego oprogramowania w postaci systemu operacyjnego oraz
przeglądarki internetowej, przy czym przeglądarka internetowa powinna obsługiwać pliki
„cookies”;
c) posiadanie własnego adresu poczty elektronicznej;
d) posiadanie numeru telefonu.
2. W przypadku braku spełnienia powyższych wymogów korzystanie z Portalu może być
utrudnione lub niemożliwe.
§5 Składanie Zamówień
1. Przedmiotem Zamówień mogą być Posiłki prezentowane na Portalu.
2. Informacje o dostępnych Posiłkach prezentowane na Portalu nie stanowią oferty w rozumieniu
Kodeksu cywilnego, lecz są jedynie zaproszeniem do składania ofert przez Użytkowników.
3. Ceny zawarte na Portalu podawane są w złotych polskich oraz zawierają podatek od towarów
i usług (VAT) naliczony zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami.
4. Zamówienie należy złożyć poprzez wypełnienie formularza zamówienia dostępnego na stronie
internetowej Portalu podając dane osobowe niezbędne do złożenia Zamówienia.
5. W formularzu Zamówienia należy podać: imię, adres dostawy, telefon oraz adres mailowy.
6. Złożenie Zamówienia poprzez stronę internetową Portalu następuje w wyniku wysłania
Zamówienia. Wysłanie Zamówienia następuje po akceptacji i potwierdzeniu przez Użytkownika
wszystkich jego istotnych elementów oraz naciśnięciu przycisku „Zamawiam”. W trakcie
składania Zamówienia - do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam” - Użytkownik ma
możliwość modyfikacji wprowadzonych danych, w tym w zakresie wyboru Posiłku. W tym celu
należy kierować się wyświetlanymi Użytkownikowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi
w ramach Portalu.
7. Zamówienie stanowi ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego i jest przesyłane przez system
informatyczny Portalu wraz z koniecznymi do realizacji Zamówienia danymi osobowymi
Użytkownika do Operatora.
8. Po otrzymaniu przez Użytkownika od Operatora informacji o przyjęciu Zamówienia w formie
komunikatu wyświetlanego na stronie Portalu oraz wiadomości e-mail wysłanej na adres poczty
elektronicznej podany przez Użytkownika między Użytkownikiem a Operatorem zostaje zawarta
(z momentem otrzymania ww. wiadomości e-mail) Umowa sprzedaży Posiłku. Realizacja
Zamówienia przez Operatora dokonywana jest niezwłocznie z uwzględnieniem godzin pracy
Operatora podanych na stronie głównej Portalu.
9. W przypadku zdarzeń losowych uniemożliwiających lub utrudniających Operatorowi przyjęcie
Zamówienia lub realizację zamówienia umowy sprzedaży posiłku, Operator skontaktuje się
niezwłocznie z Użytkownikiem w celu:
a) ustalenia sposobu realizacji Umowy sprzedaży Posiłku lub
b) złożenia Użytkownikowi oświadczenia o odstąpieniu od zawartej z nim Umowy sprzedaży
Posiłku lubc) przyjęcia od Użytkownika oświadczenia o odstąpieniu od zawartej z Operatorem Umowy
sprzedaży Posiłku.
10. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Użytkownikowi istotnych
postanowień Umowy sprzedaży Posiłku następuje poprzez przesłanie Użytkownikowi na podany
adres e-mail specyfikacji Zamówienia oraz pozostałych wymaganych informacji. Opcjonalnie
Użytkownikowi może zostać także dostarczona faktura VAT.
11. Zamówienia są realizowane w cenach obowiązujących w chwili składania Zamówienia. W
przypadku Zamówień składanych w ramach obowiązujących promocji są one realizowane z
uwzględnieniem rabatów wynikających z warunków konkretnej promocji, obliczanych od
regularnych cen Posiłków z chwili składania Zamówienia.
12. W przypadku sprzedaży dokonywanej w ramach ogłaszanych promocji Operator zastrzega
możliwość wprowadzenia ograniczeń ilościowych, czasowych lub innych ograniczeń w
sprzedaży Posiłków. Ograniczenia, o których mowa powyżej określane są w warunkach
promocji.
§6 Płatności
Użytkownicy mogą płacić za zamawiane za pośrednictwem Portalu Posiłki:
a) w formie płatności internetowych za pośrednictwem dostępnych na Portalu systemów
płatności
2. Płatność internetowa jest uznana za dokonaną w momencie otrzymania przez system
informatyczny Serwisu potwierdzenia akceptacji (w przeciągu 60 min) transakcji przez dostawcę
usług płatniczych pośredniczącego w danej operacji transferu środków płatniczych.
3. Płatności internetowe dostępne na Portalu obsługiwane są przez eService Sp. z o.o.
z siedzibą przy ul. Jana Olbrachta 94, 01-102 Warszawa.
§7 Uprawnienie do odstąpienia od umowy oraz rękojmia
1. Użytkownik będący Konsumentem może - z zastrzeżeniem ust. 8 poniżej - odstąpić od
Umowy sprzedaży zawartej na odległość za pośrednictwem Portalu bez podania przyczyny,
składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 (słownie: czternastu) dni.
2. Skorzystanie z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży następuje poprzez poinformowanie
Operatora w drodze jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu (np. pismo wysłane pocztą lub
pocztą elektroniczną). Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu.
3. Prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym
nastąpiło objęcie Posiłku w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę
trzecią inną niż przewoźnik. Do zachowania terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży
wystarczy wysłanie oświadczenia, o którym mowa w ust. 2 powyżej, przed upływem tego
terminu.
4. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, Operator dokona zwrotu wszystkich
otrzymanych płatności, w tym ewentualnych kosztów dostarczenia Posiłku. Jeżeli Konsument
wybrał sposób dostarczenia Posiłku inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany
przez Operatora, Operator nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez
niego dodatkowych kosztów. Operator dokonuje zwrotu płatności niezwłocznie, jednak nie
później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od
Umowy, z tym zastrzeżeniem, że Operator może wstrzymać się ze zwrotem płatności
otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Posiłku z powrotem lub dostarczenia przez
Konsumenta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył
Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie.
5. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, Umowa sprzedaży jest uważana za
niezawartą.
6. Posiłek należy zwrócić na adres siedziby Operatora. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie,
nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument odstąpił od Umowy
sprzedaży.
7. Koszt opakowania Posiłku w sposób zapewniający jego bezpieczeństwo oraz koszt
bezpośredniego zwrotu Posiłku ponosi Konsument.
8. Operator będący stroną Umowy sprzedaży odpowiada, jako sprzedawca, wobec Konsumenta
za zgodność Posiłku z umową, w zakresie określonym Kodeksem cywilnym.
9. W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa obowiązującego na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim
charakterze zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach
konsumenta.
§8 Reklamacje
1. Użytkownik może złożyć reklamację w związku z nieprawidłowościami, usterkami lub
przerwami w funkcjonowaniu Portalu.
2. Wszelkie reklamacje należy składać na adres mailowy recepcja@hotelambasadaboleslawiec.com lub
pocztą bezpośrednio na adres Operatora podany w Regulaminie. W tytule wiadomości e-mail
należy podać słowo „Reklamacja”.
3. Reklamacja powinna zawierać opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji, numer
Zamówienia, jeżeli jest ono jej przedmiotem reklamacji oraz dane Użytkownika: imię, nazwisko,
adres zamieszkania, adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu.
4. Operator rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania oraz informuje
niezwłocznie Użytkownika, za pomocą poczty elektronicznej, o sposobie jej rozpatrzenia.
5. W sytuacji, gdy podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia Operator
zwraca się, przed rozpatrzeniem reklamacji, do składającego reklamację o jej uzupełnienie. Czas
udzielania dodatkowych wyjaśnień przez Użytkownika przedłuża okres rozpatrywania reklamacji.
6. Informacja o sposobie rozstrzygnięcia reklamacji zostanie przekazana Użytkownikowi na
podany adres poczty elektronicznej, a w przypadku zgłoszenia reklamacji tradycyjną pocztą na
adres zamieszkania Użytkownika, chyba że podał również swój adres poczty elektronicznej.
7. Konsumentowi przysługuje prawo rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) poprzez działania mediacyjne wojewódzkich inspektorów inspekcji handlowej,b) przed stałymi polubownymi sądami konsumenckimi przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej.
8. Wszelkie inne powiadomienia, uwagi lub pytania dotyczące funkcjonowania Portalu można
kierować pocztą elektroniczną na adres: recepcja@hotelambasadaboleslawiec.com
§9 Postanowienia końcowe
1. Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany
prawem za nieważne bądź nieskuteczne, nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych
postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła,
która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia i całego niniejszego Regulaminu.
2. Zmiana niniejszego Regulaminu może nastąpić z ważnych przyczyn, podyktowanych w
szczególności względami technicznymi, prawnymi oraz zmianą zasad świadczenia Usług.
3. Operator zamieści informację o zmianie Regulaminu bezpośrednio na stronach internetowych
Portalu. Za doręczenie tekstu Regulaminu uważa się udostępnienie jego treści na stronach
internetowych Portalu.
4. Zmiana niniejszego Regulaminu staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Operatora,
który to termin nie może być krótszy niż 14 dni od momentu udostępnienia jego treści na
stronach internetowych Portalu.
5. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
6. Operator nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania z Portalu przez Użytkownika w
sposób sprzeczny z obowiązującym prawem, postanowieniami Regulaminu lub przyjętymi w tym
zakresie zwyczajami.
7. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Operatorem a Konsumentem
zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu
postępowania cywilnego.
8. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Operatorem a Użytkownikiem,
który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Operatora.
9. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa
polskiego, w szczególności (tj. nie wyłącznie) przepisy Kodeksu cywilnego, Ustawy o prawach
konsumenta oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
10. Użytkownicy mogą uzyskać nieodpłatnie dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie
za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronach internetowych Portalu, w formie,
która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
11. Regulamin wchodzi w życie w dniu 22.04.2021 r.
x